Autobahn
That means you

Eindelijk. Politie gaat actief linksplakkers bekeuren

Linker- en middenbaanrijders zijn de gesel van de moderne maatschappij, maar er wordt maar weinig tegen deze obstruerende zombies opgetreden. Gelukkig gaat de Rotterdamse politie deze week een poging wagen. 

De wet schrijft voor: de plaats op de weg is zo veel mogelijk rechts. Nu hoeft u dit op snelwegen met drie of meer banen in één richting niet te overdrijven: bij opritten of kort op elkaar rijdend vrachtverkeer is steeds van baan wisselen alleen maar nerveus. Echter, mensen die kilometerslang op de middenbaan rijden zonder dat daar ook maar één aanwijsbare reden voor is mogen wat ons betreft aan pianosnaren bungelen.

Het verkeersteam van de politie Rotterdam start deze week een campagne om de linksplakker met zijn/haar neus op de feiten te drukken. Door links te hangen blokkeer je het snellere verkeer achter je, en verpest je de doorstroom. Vaak zijn deze mensen zich totaal niet bewust van hun gedrag, omdat ze hun geest niet heel actief bij het verkeer hebben, en dus is het goed dat er flippen van 140 euro ex. administratiekosten worden uitgedeeld om ze wakker te schudden. Wellicht zagen de dienders onderstaand goede voorbeeld uit de VS, en volgen ze.

Social

Dus: bent u een notoire linksplakker? Doe dit dan vooral deze week in de regio 010, en ga daarna niet mekkeren op de sociale media over hoe gemeen die agenten zijn en die eeuwige schaamlap 'jamaar wat hullie doen is anders veel erger' bezigen. Bedankt.

Reacties

John McClane 20-06-18 | 14:32 | 5

Fijn! En ook nog even erop wijzen dat de spitsstrook gewoon de meest rechtse strook is, en dat de doorgetrokken streep overschreden mag worden (MOET worden...)

Metaalenzo 20-06-18 | 15:38

Ja dit dus. Manmanman

Count_Grishnackh 20-06-18 | 18:44

nee hoor, spitsstrook voor de vrachtwagens, middenstrook voor jullie en links is voor mij want de weg is van mij.

magikeenklinkerhans 20-06-18 | 20:43

Als u stief 160 blijft rijden, prima! Ik volg u links!

Verder de doodstraf voor eenieder die met cruisecontrol aan met 100 links rijdt.

KoffieDikKijken 21-06-18 | 12:49

@magikeenklinkerhans
Doodstraf voor jou omdat je een gezin met kinderen om zeep helpt die 100 rijden tijdens een inhaalactie en hard moeten remmen voor een file, terwijl jij met je Peugeot 308 leasebak er max 10 meter tussen laat en er vol op klapt.

kolonel-knalpiemel 21-06-18 | 16:17

... en daar is het 'gezin met de kinderen' alweer pfff.

robotkop 20-06-18 | 14:44 | 2

Handig, een voorlichtingscampagne voor het vanzelfsprekende.

voldemort 20-06-18 | 18:14

Het is hard nodig ook, voor sorteerders op twee baans wegen, kilometers van te voren alvast links gaan rijden om dat ze 5 kilometer verder een keer naar links moeten.

Parmenidis 20-06-18 | 20:11

"voorlichtingscampagne voor het vanzelfsprekende". En toch worden veel auto modellen zonder richting aanwijzer afgeleverd lijkt het wel. Schijt irritant als je stopt bij een rotonde en iemand slat af.

LangeT 20-06-18 | 14:46

Eindelijk! Werd eens tijd! Nu nog een landelijke campagne

Eigenaar_IJsland 20-06-18 | 14:49 | 5

Als je dan toch met campagnes bezig bent: waar zijn die rode kruizen voor?

Oeps_Again 20-06-18 | 17:57

Die zijn optioneel .

K. Letskoek 20-06-18 | 21:25

In België al helemaal.

WatMoetJeNu 21-06-18 | 08:20

Een champagne voor die rode kruizen boven de weg is vorig jaar al geweest.
Doe maar een champagne voor de groene pijlen dit jaar erbij.
Groene pijl: Je mag op deze baan rijden (ja, de spitsstrook dus, wat bij rustiger verkeer de vluchtstrook is) ook als je dan over een doorgetrokken streep moet rijden.

WatMoetJeNu 21-06-18 | 08:21

Champagne: Campagne (klote autocorrect).
#proost

cameraweg-nu 21-06-18 | 12:30

@Eigenaar_IJsland: Misschien is het dan een goed idee om die matrixborden voor nog een ander doeleinde in te zetten. In Frankrijk zie je op de tolwegen vaak de zogenaamde: section à vitesse régulée. Dat zou ook een brilliant idee zijn voor Nederland. Op alle stukken snelweg rijdt men 130km/u en in deze gebieden geven de matrixborden de maximumsnelheid aan. Hiermee heb je dus die hele bordenkermis niet meer nodig. Je heb immers gewoon een elektronisch bord boven de weg staan die de snelheid aangeeft op plekken waar nu bijvoorbeeld 100km/h of een snelheid op een bepaalde tijd gevoerd wordt.

mastermek 20-06-18 | 14:54 | 7

Bull.... Allemaal rechts rijden is alleen maar heel gevaarlijk. Iedereen kan in ons land zomaar een rijbewijs halen en bijna niemand kan rijden. Ik heb liever wat ruimte voor me. Bovendien. Mensen die last hebben van plakkers aan de linker zijde zijn 9 van de 10 keer de ergste van allemaal (zie foto boven dit artikel). Misschien moet de campagne zich daar eens op richten.

Ben-Bataaf 20-06-18 | 16:14

Je klinkt als zo iemand die niet kan rijden en wel even voor de rest bepaalt dat het hard genoeg gaat.
Linksplakkers zijn voorbumperklevers en bron van veel onveilige ellende.
Het lokt rechts inhalen uit en zou daarom zwaarder als dat bestraft moeten worden.

slopertje 20-06-18 | 16:17

Waarschijnlijk heeft u eigenlijk uw rijbewijs niet terecht gekregen, als u liever wat ruimte voor u heeft dan zijn de 2 rechter rijstroken de ideale plaats om je daar voort te bewegen, soms moet je een keer naar links om in te halen maar de rechter rijstroken zijn toch wel de meest vrije.

Caveman48 20-06-18 | 16:25

Plaats op de weg is zo veel mogelijk naar rechts volgens de verkeerswet. Wat jij er van vindt is irrelevant.

Bytemaster 20-06-18 | 16:57

Onzin, hoewel er genoeg wereldvreemden op de weg rijden, heeft Nederland vergeleken bij de rest van de wereld prima chauffeurs

CarloCarpacio 20-06-18 | 18:19

Mastemek heeft gelijk, denk allemaal maar eens na waarom in de auto iedere andere chauffeur ineens je vijand is in plaats van je vriend op weg naar het werk. Gedraag je bij de kassa in een supermarkt met je winkelwagentje eens hetzelfde, zo lang mogelijk links en dan tussen de andere klanten je karretje duwen, denk eens na hoe ziek je in je hoofd bent dat je in de auto jezelf een heerser waant die alles beter weet dan de autos om je heen en hoe je misbruik maakt van de verkeersregels om andere chauffeurs opzettelijk te zieken met je 105 inhalen, en zo laat mogelijk naar rechts of in files van stroken wisselen om geen enkele minuut te winnen maar je heerslust te bevredigen.....

Bytemaster 20-06-18 | 18:54

@CarloCarpacio 20-06-18 | 18:19
Als iedere andere auto je vijand is zou ik toch eens bij jezelf te rade gaan.

Cen Bramer 20-06-18 | 20:26

Het is heel eenvoudig. De wet schrijft voor dat voertuigen zo ver mogelijk rechts dienen te rijden. Overige stroken zijn inhaalstroken. Inhalen en terug naar rechts.

TP 1984 20-06-18 | 15:02 | 2

Dat is een makkie. Je hoeft enkel achter een Franse auto te rijden voor max. 30 seconden en je loopt voor je er erg in hebt groen en geel aan.
Ze remmen je meteen af, zijn vaak ook allesbehalve bezig met autorijden.

Zelfs al zit je op de rechterbaan, dan laat je zo'n auto uit coulance links passeren omdat ze dan ooit iets harder aan komen rijden en blijven ze alsnog minuten lang schuin achter je plakken of naast je. alsof zo'n wagen ineens niet meer harder kan of alsnog niet durft in te halen.
Bij Duitse auto's heb ik daar nooit last van. Die halen me doorgaans meteen in en rijden vaak harder dan toegestaan waardoor ze mij niet ophouden.

Gummibrösel 21-06-18 | 00:51

Die Fransen... Wat is het nut van het aanlaten van knipperlichten naar links als je in aan het halen bent? Irritant. Vooral op driebaanswegen.

KoffieDikKijken 21-06-18 | 11:31

Het aan laten van het knipperlicht wilt aangeven dat je bezig bent met een inhaalmanoeuvre en niet de intentie hebt om terug naar rechts te gaan omdat je bijvoorbeeld 2 auto's gaat inhalen.

two ball cane 20-06-18 | 15:03

Heel goed. Ook graag mensen die op de linkerbaan rijden en invoegers er niet tussen willen laten beboeten. Het is juist dankzij mensen die wél naar rechts gaan dat er op links wat meer doorgereden kan worden.

Man-Van-De-Rekening 20-06-18 | 15:10 | 2

Nu al zijn de twee meest linkse rijstroken op de A2 helemaal leeg. Kennelijk doel van de popo is om, met steun van Autobahn, te zorgen dat ook de derde rijstrook niet meer slijt. Prima move, goed over nagedacht!

rayman2510 20-06-18 | 15:23

sinds wanneer loopt de A2 door het rijnmondgebied dan?

LonelyWanker 20-06-18 | 16:53

Ik wist niet dat rijstroken een politieke voorkeur hadden. Weer wat geleerd.

Verkantekeert 20-06-18 | 15:14 | 2

Er zijn ook zoveel andere dingen te doen onderweg dan:
Spiegelen,
Over je schouder kijken,
Richting aangeven,
Snelheid vermeerderen om de inhaalactie zo kort mogelijk te houden,
Overgaan naar de linker rijstrook zonder andere weggebruikers daarbij te hinderen,
Inhalen in een zo kort mogelijke tijd,
Spiegelen,
Over je schouder kijken,
Richting aangeven,
Terug invoegen op de meest rechtse rijstrook zonder daarbij het overige verkeer te hinderen.

Realiteit,
Wicht kijkt ineens op vanuit haar app.
Oeps voorligger is wel erg dichtbij.
Met een beetje mazzel wordt de richting aanwijzer bediend met de uitslag van het stuur.
Auto is breekijzer,
Kwak hem er voor,
Sukkel door met dezelfde ongepaste snelheid op de linker baan.
Ga door met appen.
Wakker worden wanneer je rechts wordt ingehaald.
Schelden op de overige weggebruikers want die houden zich niet aan de regels.

Overigens nooit begrepen waarom men zo nodig moet inhalen met 1km snelheidsverschil.
Blijf dan lekker rechts hangen.

Kale dodo 20-06-18 | 16:37

Overigens nooit begrepen waarom men zo nodig moet inhalen met 1km snelheidsverschil.

Dat is omdat je voor je het weet gelijk allemaal exorbitante boetes aan je broek hebt hangen.
Daarom willen mensen een van de weinige dingen, snelheidsboetes, die zijzelf in de hand hebben voorkomen.

Kale dodo 20-06-18 | 16:51

Daarnaast wordt alles kapot belast waardoor je in 0.9 liter 45pk driecilinders moet rijden.

Il Commendatore 20-06-18 | 15:24 | 4

Rechts rijden is belangrijk maar indien het druk is is "keep your lane" nou eenmaal efficienter en minder gevaarlijk. Ik hou afstand en blijf links als ik anders na 20 sec weer naar links zou moeten. Ik denk dat motorrijders het in een drukke spits het daar volkomen mee eens zijn.....

PurpleFlurp 20-06-18 | 15:33

Inderdaad.
Wat misschien in de drukte nog wel het meest belangrijke is, is om gewoon mee te gaan met het overig verkeer.
Hier in Rotterdam rijdt men op de linkerbaan vaak 110-120 als het kan, als er vervolgens iemand naar links komt sukkelen met 90-100 is dat erg irritant.
Als ik links 120 rijdt, en ik zie in mijn spiegel iemand duidelijk op mij af rijden, dan geef ik wat gas bij en spring ik zo snel mogelijk een gaatje op de rechterbaan in om diegene te laten passeren.

Een beetje voor elkaar uitkijken kan echt geen kwaad, net zoals wat ruimte houden als een vrachtwagen wil invoegen, dat zie ik ook erg weinig mensen doen.

John McClane 20-06-18 | 15:38

Ook goed, maar het is misschien wel handig als we allemaal dezelfde regels volgen....

Texacoballletje 20-06-18 | 15:44

Nee ik ben het er niet volkomen mee eens en ik ben dus ook die motorrijder die u rechts inhaalt met 100 per uur op het moment dat er op de linkerbaan een een langzaam rijdende file van 30 personenauto's met 89 per uur een vrachtwagen aan het inhalen is die 500 meter verderop op de rechterbaan 88km/h rijd.

Caveman48 20-06-18 | 16:34

@Purpleflurp: ja en nee. Ik hou me ook niet altijd aan de snelheid, en vind het ook vaak irritant dat iemand met 100 per uur invoegt en dat jij dan van 120 per uur moet remmen, maar besef aub ff dat JIJ degene bent die fout zit, en dat die ander zich netjes aan de regels houdt.

La Destra 20-06-18 | 15:52 | 2

Links plakken is rechts pakken zeg ik altijd Hele volk stammen blijft links plakken, zelfs lesauto's .
Rechts er voorbij en gewoon km's stug blijven doorrijden op de midden of erger de linkerbaan.(3 stroken of meer) Totaal niet bezig met autorijden, afwezig, passief, telefoon ect?
Doorstroming komt niet ten goede met dit klootjesvolk gedrag. Allemaal slinks stemmers?
Ik heb altijd geleerd: rechts rijdt je, links haal je in... HARD straffen dit gedrag.

CarloCarpacio 20-06-18 | 18:30

Wat een prutspraat weer zo''n betweter. Rij maar eens mee in jouw auto elke werkdag op de A15 om 06:30 en 15:30 dan piep je wel anders,. Daar ben je namelijk elke dag blij dat jij het niet was die ergens weer in de krekels ligt, maar een 80km zone en inhaalverbod maken? Ze kijken wel uit daar gaan de inkomsten en bestaansrecht, terwijl je gemiddeld op de tijdstippen die ik schrijf niet eens aan 80km/h komt tussen Rozenburg en Ridderkerk.

WatMoetJeNu 21-06-18 | 08:29

Ik kan toch om 06:35 vanuit Ridderkerk prima naar de Benelux tunnel rijden met een gemiddelde van 90 km/u.
Alleen bij Vaanplein en de verbinding tussen de parallelbaan en de hoofdrijbaan is het dan even wat rustiger rijden (en ja, soms ook stil staan).
In de middag rond 16:30 kan ik op de A15 *VEEL* beter doorrijden dan op de A20. Als je dan toch een voorbeeld van een Rotterdamse snelweg moet nemen, neem dan de A20. Daar staat iedere middag tussen knooppunt kleinpolderplein en terbrechtseplein een aardige file, waarbij je blij mag zijn als je de 50km/u aan tikt. 's Morgens is het daar (op dezelfde tijd als je op de A15 gewoon redelijk kunt doorrijden ook druk genoeg dat de matrixborden de snelheid voor je bepalen (en dan mag je blij zijn als je die snelheid überhaupt haalt).

prutser83 20-06-18 | 15:53

Ik snap die bumperklevers nooit. Rechts inhalen is goedkoper...

Caveman48 20-06-18 | 16:29 | 1

De popo zal wel bijna klaar zijn voor de implementatie van het automatisch-onnodig-linksrijd-detectiesysteem en wil de geesten vast rijp maken voor de nakende bonnenregen.

Overigens raar om een voorbeeld uit de VS te pakken, bij mijn weten kennen ze daar het 'keep your lane' principe, wat logischerwijs zou moeten inhouden dat je niet per se hoeft op te schuiven als de baan rechts van je leeg is. Ik moet iig elke keer weer even wennen aan de toeterkannonades als ik 'Europees' rijd in Houston. Zal wellicht per staat verschillen?

TuurlijkNiet 20-06-18 | 17:00

Keep your lane is alleen bij file vorming. Daarnaast is de pakkans in de VS (Virginia, Maryland, DC) aanzienlijk. Daarnaast gebruikt men ook de camera's om zigzaggers te pakken. In de VS zijn sommige afslagen ook aan de linkerkant en dan mag je uiteraard wel uiterst links blijven rijden en mogen anderen je rechts inhalen.

De verkeersregels zijn vooral een kwestie van gezond verstand. Radar controles kom ik in de VS op snelwegen eigenlijk niet tegen. Ik zie ze vooral nabij winkelcentra en scholen. Toen ik vanochtend Madelyn naar de creche bracht, zag ik een politie agent controleren of automobilisten niet de schoolbus passeerde als deze de knipperlichten aanheeft..

Sinclair 20-06-18 | 16:31 | 4

Tja..... Naar mijn idee is het niet verboden om midden of links te rijden dus hoe lang je dat doet ook niet. Nee, continu in en uitvoegen op de 80km/u verkeersstrook is lekker veilig.....
Maar ehm.... wanneer gaan ze wat aan die echte criminaliteit doen? Ingebroken bij Barney, ingebroken bij Galjaard, op FB alweer de nodige berichten over gestolen auto's. Ach, blijkbaar is de weggebuiker de grootste crimineel in Nederland.

Wedstrijdkrokodil 20-06-18 | 16:37

Naar jouw idee misschien niet, maar volgens het verkeersreglement wel: Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden.

Zelf nalezen: wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2017-07... Hoofdstuk II, artikel 3 lid 1.

TP 1984 20-06-18 | 16:39

Het is inderdaad niet verboden, maar je weet toch dat de linkerstrook is bedoeld voor de inhalers? Daarom dus. En ook inhalen dien je vlot te doen. Niet in slow motion. Als verkeersdeelnemer ben je namelijk altijd verplicht om onnodig oponthoud te voorkomen.

Sinclair 20-06-18 | 17:25

Als ik links met +5km/u op het maximum (volgens GPS) rijdt waarbij de flitsers nog net niet reageren is iedereen die mij voorbij wilt een hardrijder maar dan ga ik wel even naar rechts als zo'n bumperklever mij voorbij wil. Maar rechts in de sloomtrein in een door vrachtwagens ingedeukt spoor rijden is niet aan mij besteed, dat is minder veilig dan wat linkser op de echte maximum snelheid blijven rijden.
Maar echt, waar is meer blauw op de straat om een schrikbewind op de echte kleine criminaliteit te geven?

CarloCarpacio 20-06-18 | 18:11

Dus jij gaat graag naar rechts waarbij jij hoopt dat de chauffeur die jou inhaalt een prent krijgt, terwijl dat ook een persoon is op weg naar zijn werk of van zijn werk en geen allochtone steelcrimineel? Zo gaat Nederland nu naar de klote, in de auto is iedereen je vijand in plaats van je teamgenoot als arbeider met absurde boetes als je vijand, je bent niet goed bij je hoofd met zo''n reden naar rechts te gaan, maar lekker anoniem heh, met je auto doen wat je met je winkelwagentje bij de Jumbo niet durft !!!

kapotte_stofzuiger 20-06-18 | 17:12

Aardig initiatief, maar hopenlijk straks niet landelijk. Heerlijk om in "de rest van Nederland" een vrije vluchtstrook annex spitsstrook rechts te hebben.

2voor12 20-06-18 | 17:32

Een linksplakker houd gemiddeld 10 potentiële te-hard-rijders op die anders geflitst zouden kunnen worden. Dus dat doet veel pijn in de staatskas.
De overheid wil een vrije linkerbaan zodat iedereen die zich qua snelheid niet in kan houden een bon mag verwachten.

CarloCarpacio 20-06-18 | 18:04 | 1

Ik rij al 25 jaar A16 en A15 en ik word doodziek van die links-rechts-links zwalkers tussen Barendrecht en de Noordzee. Dit is gewoon een maatregel om meer geld in het laatje te krijgen omdat niemand meer te hard rijdt met een geel nummerbord. Vrachtwagens rijden 95km/h op de A15, de politie wil gewoon dat je die zwalkend gaat inhalen voor nog meer files, ongelukken en bekeuringen, dat geknipper met die oranje lampjes en op vijf banen bij Barendrecht naar rechts en daarna weer naar links enz. enz, en allemaal met 10km/h sneller dan een auto die toevallig een wat meer afwijkende km teller heeft en denkt dat ie 10o rijdt is onzin. Als je het echt over de veiligheid wil hebben zet dan een inhaalverbod voor vrachtwagens in op de A15 in de spitstijden en een max snelheid van 80 voor iedereen in de spitstijden. Het gaat over 50km A15 vanaf de Noordzee naar de Noordtunnel bij Alblasserdam, nu iedere dag noodstoppen van dat gezeik in snelheidsverschil. Dit is echt het bewijs dat er te weinig meer binnenkomt bij de politie van de A15, ze staan nu zelfs al bij BTT Akzo voor de Thomassentunnel en achter de Thomassentunnel bij de Tango te controleren, allemaal hardwerkende burgers die naar- of van hun werk komen en thuis uitgelachen worden met dit weer door niksnutten die op het gras liggen met een uitkering en een andere kleur, en dan hier nog zure zeikers ook die denken dat ze een goede chauffeur zijn, ik heb er al miljoenen opzitten en reed daar al toen Ridderkerk nog een scherpe boch

Viper62 20-06-18 | 23:01

Bij de BTT is een rukplek om gepakt te worden. Dit is precies die paar 100m waar je maar 80mag en iedereen ‘netjes’ 100/110 rijd. Hier een boete rijden is gelijk een leuke..

kloopindeslootjijook 20-06-18 | 19:23 | 1

Wat doe je op een tweebaans als op de rechterbaan een soort eindeloze rij vrachtwagens rijdt? Jezelf klem zetten achter een vrachtwagen is niet zo fijn, maar we moeten nu eenmaal naar rechts. Vinden ze daar ook iets van?

CamaroHans 21-06-18 | 08:27

Dan ben je aan het inhalen. Dat mag gewoon hé

kloopindeslootjijook 20-06-18 | 19:31 | 2

De enige oplossing is minimaal 3 baans. Rechts voor vrachtwagen en caravans e.d., die kunnen dan eventueel inhalen op de 2e strook. De rest kan er gewoon omheen. Nu zit je of klem tussen de vrachtwagens of inhalende campers en vrachtwagens veroorzaken vertragingen.

koning_betweter 20-06-18 | 20:42

Inhalende vrachtwagens zou gewoon overal verboden moeten worden tussen 6:30 en 19:30.

WatMoetJeNu 21-06-18 | 08:32

@koning_betweter Mee eens, behalve de tijden. Zullen we daar 06:00 tot 20:00 van maken? Gewoon zodat de vroege vogels er ook plezier aan kunnen beleven :).

Sonja27 20-06-18 | 19:51

Briljant bedacht, dus nu nog meer manouvres -zodat we nog dichter op de voorligger zitten-, en links de boel lekker de staatskas kan spekken.
Gaan de handlangers van Koos zich bij de handhaving aan de maximum snelheid houden?

027 20-06-18 | 19:51

Meer boetes. Hogere boetes. Meer handhaving. Lekker man

koning_betweter 20-06-18 | 20:14 | 1

Gewoon auto's van binnen uitrusten met eye tracking en AI die de volgende dingen doen.
-Controleert dat jij je kijk bewegingen doet voordat je van rijbaan verwisselt en anders gewoon het sturen en de snelheid overneemt en gewoon lekker rechtdoor blijft rijden.
-Controleert of jij je knipperlicht gebruikt voordat je van rijbaan wisselt.
-Je automatisch hint dat je naar rechts zou moeten als dit veilig kan.
-Controleert of je op de meest rechterbaan zit, zo ja dan mag je 80-90 rijden maar op de middelste en meest linker baan niet meer dan 12km per uur mag afwijken van de maximum snelheid voordat hij je erop wijst dat je een langzame mongool en een gevaar op de weg bent.
-Kijkt of je met je mobiel bezig bent terwijl je boven de 25km/u rijdt.
-Ook in de gaten heeft of je jouw ontbijt met 2 handen weg zit te werken / je make-up probeert te corrigeren of je te druk bezig bent met verdwalen in je eindeloze trance.
-Dat je met regelmaat kijkbewegingen maakt om te controleren wat er in je spiegels gebeurt. Als je je kop niet gedraaid hebt in 1 minuten op de middelste baan of linker baan is er toch echt iets mis met je rijvaardigheid.
-Je auto gewoon naar het dichtstbijzijnde parkeerplek rijdt indien je deze toetsingen niet kan doorstaan, automatisch een taxi/uber voor je besteld met 2 opties: Of direct naar het gemeentehuis om je rijbewijs in te leveren, of optie 2 gewoon naar huis, terwijl de A.I. een afspraak inschiet bij een rijschool die beschikbaar is.

koning_betweter 20-06-18 | 20:24

en oh ja, je auto laten we achter voor een wegsleepdienst, waarvan de kosten dan natuurlijk voor eigen rekening zijn.

Ronnie uit Helmond 20-06-18 | 20:29

Keep lane zoals in bijvoorveeld in de VS. En gas erop.

Tapu 20-06-18 | 20:57

Al zijn er vier of vijf banen, de gemiddelde Nederlandse automobilist denkt al rechts te houden als hij niet in de meest rechtse rijstrook rijdt. Rechts inhalen werkt dan vaak heel educatief. Ineens worden ze wakker en in je spiegel zie je ze alsnog een paar banen opschuiven.

koning_betweter 20-06-18 | 21:04 | 1

Overigens hoeven we maar een ding te doen om echt doorstroming in Nederland te verbeteren en dat is invoegstroken uitrusten van een doorgetrokken streep die het verboden maakt dat mensen direct door schieten naar links, gewoon minimaal 1000 meter op de rechter baan rijden voordat men door mag. Camera systemen boven- en op het einde van de invoegstrook hangen. De eerste cameras die controleren wie er komen invoegen en op welke baan deze autos zich bevinden, de tweede serie camera's controleren of deze nieuw bijgekomen auto's nog op dezelfde rijbaan zitten aan het einde van de doorgetrokken streep. Dit voorkomt zo veel rem acties die nu gemaakt moeten worden door debielen die de auto met een net te lage snelheid toch maar naar links voor gooien.

Verkantekeert 22-06-18 | 12:32

Extra strepen en regels maken heeft geen zin als er geen handhaving is. En de weinige handhaving die er is ligt in de struiken als verlengstuk van de belastingdienst.

Reageer